Skolebiblioteket

Bokylle

Skjønnlitterære bøker, DVDer, tegneserier og faglitteratur

I samlingen med skjønnlitterære bøker finnes sjangre som: spenning, krim og fantasy på norsk og engelsk. Her finner du også faktabøker om en rekke emner. Vi har DVDèr, manga og andre tegneserier. Skolebiblioteket har avslapningsområde, arbeidsplasser og trådløst nettverk.

Du kan søke i bibliotekets katalog her (ekstern lenke). Her kan du også reservere bøker.

Alle er velkomne til biblioteket, uansett om de vil låne en bok, gjøre lekser, eller slappe av etter en hektisk dag.

Reglement for bruk av skolebiblioteket:

• Utlånstiden er 4 uker for vanlige bøker og 1 uke for film, dersom ikke annet er angitt. Er du ikke ferdig med boken på denne tiden, har du mulighet til å forlenge den, så lenge ingen andre står i kø.
  • Hvis en bok du vil låne allerede er utlånt til en annen låner, kan du sette deg på venteliste.
  • Hvis du er forsinket med innlevering får du purring. Dersom boken ikke har kommet til rette etter 3 purringer, blir det sendt ut erstatningskrav. Det vil si at du må betale for boken hvis du ikke finner den.
  • Det er lov å snakke på biblioteket, men ta hensyn til de rundt deg. Vær snille med hverandre!
  • Ingen bøker skal taes med ut av biblioteket uten å ha blitt registrert som utlånt.
  • Bøker som tas ut av hylla settes på innleveringstralla. Ikke rydd selv. Det er viktig at bøkene står på rett plass, så man kan finne dem igjen senere.
  • Hvis det er en bok du skulle ønske var på biblioteket ta kontakt med bibliotekaren.
  • Alle må rydde etter seg og kaste papir før biblioteket forlates.

Følg gjerne biblioteket på Instagram (@haukebiblio).

Deichmans bibliotek

Husk at du også kan låne bøker i Deichmans bibliotek. Du trenger et eget lånekort. Når du får det kan du bestille bøker, låne bøker og laste ned e-bøker på appen ebokbib.

Her finner du mer informasjon.